Menedżerskie Studia Podyplomowe – Przywództwo, Przedsiębiorczość, Partnerstwo
Menedżerskie Studia Podyplomowe – Przywództwo, Przedsiębiorczość, Partnerstwo dostarczają wiedzy niezbędnej dla menedżera nowej generacji, a także rozwijają konieczne umiejętności przewodzenia, które są warunkiem rozwoju kariery w każdej dziedzinie i na każdym etapie życia zawodowego.
Rozwój kompetencji – development center – diagnoza potencjału uczestników i ich walorów kompetencyjnych
Aplikowalna wiedza – prace dyplomowe w formie rozwiązań gotowych do wdrożenia do praktyki organizacji
Praktyczne zajęcia – duży udział zajęć w postaci treningów, warsztatów, zajęć opartych na case study
Dlaczego warto?
- Studia rozwijają kompetencje menedżera oraz umiejętności zarządzania strategicznego i operacyjnego w organizacji w tym w szczególności kształtują umiejętności diagnozowania, projektowania oraz stosowania nowoczesnych metod i technik zarządzania.
- Studia ponadto wzmacniają umiejętności kierowania zespołem oraz interaktywnych działań, w tym przewodzenia grupie w warunkach stresu i nieprzewidywalności, skutecznego motywowania i wykorzystywania potencjału zespołów.
- Zajęcia inspirują kreatywne myślenie w celu innowacyjnego reagowania na zmiany oraz rozwiązywania problemów decyzyjnych, z uwzględnieniem strategii i kultury firmy oraz korzyści interesariuszy.
- Co warto podkreślić, studia cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem i w ciągu roku uruchamianych jest kilka edycji studiów.
Czy dla mnie?
Menedżerskie Studia Podyplomowe – Przywództwo, Przedsiębiorczość, Partnerstwo przeznaczone są dla pracowników sfery biznesu i sektora publicznego (tzn. administracji publicznej, służby zdrowia, organizacji pozarządowych), w szczególności dla:
- osób aktualnie pełniących funkcje kierownicze, czy kierujących zespołami projektowymi,
- osób przygotowujących się do roli menedżera, a więc członkom „programów rozwoju talentów”,
- sukcesorów na stanowiska kierownicze,
- a także wszystkim zainteresowanym karierą menedżerską.
Rekomendacje
Budowanie „nowej normalności” w złożonych i turbulentnych warunkach wymaga od menedżerów aktualizacji wiedzy i nowych umiejętności, w tym szczególnie korekty podejścia do zarządzania zmianą, ryzykiem i zasobami ludzkimi. Funkcjonowanie w świecie niepewności i niestabilności oznacza rozwój zwinnego zarządzania, a także projektowej formy organizacji pracy, usieciowienia struktur i pracy zdalnej, które są obiektywnymi przyczynami, dla których umiejętności przywódcze są nieodzowne w coraz liczniejszej grupie osób pracujących.
Program
Studia obejmują łącznie 180 godzin.
Cele studiów realizowane są w ramach poniższych bloków tematycznych:
Współczesne uwarunkowania efektywności procesu zarządzania (40 godz.)
- Nowa gospodarka. Nowe modele biznesowe
- Strategia organizacji
- Uwarunkowania współczesnego zarządzania
Kluczowe obszary funkcjonalne w zarządzaniu (52 godz.)
- Prawne aspekty zatrudnienia
- Psychologiczne problemy zarządzania
- Zarządzanie finansami
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje
Nowoczesne metody zarządzania (32 godz.)
- Zarządzanie zmianami
- Zarządzanie ryzykiem
- Zarządzanie projektami
- Ocena opłacalności projektów biznesowych
Kształtowanie umiejętności menedżerskich (38 godz.)
- Development Center
- Menedżer jako przywódca
- Sztuka podejmowania decyzji
- Negocjacje i zarządzanie konfliktem
- Budowanie zaangażowania pracowników
- Menedżer liderem zespołu.
- Coaching.
- Warsztaty komunikacyjne
Opracowanie i prezentacja projektu (18 godz.)
- Seminarium dyplomowe
- Prezentacja projektów
Kierownik studiów
Posiada bogate doświadczenia w kierowaniu projektami badawczymi. Jest autorką i współautorką ponad 200 publikacji, w tym 27 książek. Jest członkiem Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej Polskiej Akademii Nauk. Współpracuje z praktyką jako konsultant oraz realizator projektów wdrożeniowych w administracji publicznej i sektorze przedsiębiorstw /Członek Krajowej Rady Przedsiębiorczości przy Ministrze Gospodarki, Centralnego Zespołu ds. Wartościowania Najwyższych Stanowisk w Służbie Cywilnej w KPRM,
Wykładowcy
Specjalista z zakresu zarządzania w instytucjach komercyjnych i administracji publicznej. Doktor nauk ekonomicznych z dziedziny zarządzania, absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Podyplomowego Studium Doskonalenia Pedagogicznego (SGH). Adiunkt w Instytucie Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, współpracownik Fundacji Rozwoju Kapitału Ludzkiego i Fundacji Think!.
Zatrudniona na stanowiska Profesora w Instytucie Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od 1999 pracuje w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Od 2003 roku jest nauczycielem akademickim a od 2007 pracownikiem naukowym.
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Instytucie Kapitału Ludzkiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Związana z praktyką zarządzania kapitałem ludzkim od ponad 20 lat. Od ponad 10 lat na stanowiskach kierowniczych. Zrealizowała liczne projekty usprawniające zarządzanie kapitałem ludzkim.
Adiunkt w Instytucie Kapitału Ludzkiego, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami, zarządzaniu kapitałem ludzkim w branży informatycznej oraz analizie danych, produkcji i wydawaniu gier free-to-play dla platform mobilnych i stacjonarnych. Od 2009 roku związany z branżą IT.
Doktor psychologii, adiunkt i Pełnomocnik Dziekana ds. rozwoju kadry dydaktycznej w Wyższej Szkole Bankowej w Warszawie. W ciągu ostatnich dwóch lat pracowała jako Expert on career guidance methodology and tools – for sharing best Polish practices – w międzynarodowym projekcie EU4Skills z ramienia Solidarni Fund PL, realizując wsparcie dla Ministerstwa Edukacji i Nauki Ukrainy w opracowaniu strategii i wdrożeniu program rozwoju szkolnictwa i doradztwa zawodowego na Ukrainie; od 2015 do 2018 Kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz p.o. Dziekana Wydziału Nauk Humanistycznych w Społecznej Akademii Nauk w Warszawie.
Jest profesorem w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie specjalizuje się w analizie nowoczesnych modeli organizacji, problemach przywództwa gospodarczego, badaniach satysfakcji i zaangażowania pracowników, zarządzaniu kompetencjami pracowników oraz public relations. Jest on także kierownikiem i wykładowcą programu MBA-SGH (program Executive MBA w SGH, jeden z dwóch najlepszych programów MBA w regionie Europy Środkowo-Wschodniej według rankingu Eduniversal z 2015–2016 roku) oraz kierownikiem Studiów Podyplomowych Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH.
Doktor hab. nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse, profesor nadzwyczajny w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem w Instytucie Finansów Korporacji i Inwestycji SGH. Absolwent (magisterium) Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (studia podyplomowe z zakresu prawa handlowego).
Wieloletni praktyk gospodarczy – Dyrektor Departamentów Ryzyka i Klientów Korporacyjnych wiodących instytucji finansowych, obecnie Główny Analityk Kredytowy w Biurze Informacji Kredytowej. Przez wiele lat Ekspert ONZ ds. Rozwoju Przemysłowego UNIDO. Jako konsultant Banku Światowego, wieloletni Recenzent ds. wycen przedprywatyzacyjnych spółek, głównie z sektora energetycznego, wydobywczego oraz finansowego – kontrakt dla Ministerstwa Skarbu Państwa RP. Autor lub Współautor ponad 100 publikacji z dziedziny finansów przedsiębiorstwa publikowanych w renomowanych czasopismach polsko i anglojęzycznych. Najważniejsze publikacje monograficzne to:
- S. Kasiewicz, W. Rogowski, Inwestycje hybrydowe – nowe ujęcie oceny efektywności, Oficyna SGH, Warszawa 2009.
- W. Rogowski, Rachunek efektywności inwestycji. Wyzwania teorii, potrzeby praktyki, Wolters Kluwer SA, Kraków 2013, wydanie 3 zmienione i rozszerzone.
Specjalizuje się w finansach przedsiębiorstwa, w tym w szczególności w rachunku efektywności inwestycji i działalności biznesowej, analizie finansowej, CSR i SRI oraz zarządzaniu ryzykiem. Prowadzi zajęcia zarówno w ramach studiów licencjackich, magisterskich, doktoranckich, ponad 30 studiach podyplomowych organizowanych przez SGH, PAN, Uniwersytet Jagielloński jak i kursów, szkoleń i warsztatów dla instytucji finansowych i przedsiębiorstw.Laureat prestiżowej nagrody studenckiej przyznawanej co roku przez studentów SGH – Inspiracja Roku.
Pracownik Instytutu Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od 20 lat działa w środowisku HR. W doradztwie pracował w Neumann Management Institute, był współzałożycielem Prezesem Zarządu HRK Partners S.A., pełnił funkcję Dyrektora Personalnego – Pełnomocnika Zarządu.
Prowadził szereg konferencji oraz sympozjów. Jest autorem wielu książek i ponad 100 artykułów o tematyce Zarządzania Kapitałem Ludzkim. Stale współpracuje z licznymi przedsiębiorstwami i instytucjami publicznymi w Polsce i za granicą.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, doktor habilitowany w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Profesor w Katedrze Przedsiębiorczości Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej oraz Koordynator Centrum Transformacji Ekonomicznej, Społecznej i Technologicznej (C–TEST). Prezes Zarządu Instytutu Analiz Rynku Pracy.
Profesor na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i partner w kancelarii C&C Chakowski & Ciszek. Specjalizuje się w tematyce współpracy pracodawców ze związkami zawodowymi, wynagradzania i motywowania pracowników, a także. fuzji, przejęć i restrukturyzacji zatrudnienia. Poza SGH prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych i MBA m.in. na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Łódzkim, Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Akademii L. Koźmińskiego oraz Uniwersytecie SWPS.
Ekspert ds. zarządzania strategicznego, zarządzania kapitałem ludzkim, trener biznesowy, mentor. Ukończyła Szkołę Główną Handlową w Warszawie z tytułem doktora nauk ekonomicznych, University of Westminster w Londynie, Trinity College of London. Przez 11 lat pracowała w międzynarodowej firmie doradczej KPMG, współtworząc politykę personalną firmy w Polsce i zagranicą (region CEE i EMA).
Doktor habilitowany nauk o zarządzaniu, zatrudniony na stanowisku Profesora w Katedrze Zarządzania Projektami SGH – czołowego ośrodka naukowego, badawczego i dydaktycznego zarządzania projektami w Polsce. Współorganizator i wykładowca Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami SGH. Wykładowca programu Master of Business Administration Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (MBA-SGH).
Opinie o studiach
Z przyjemnością dzielę się swoją radością ze spełnionego marzenia - ukończonych niedawno Menedżerskich Studiów Podyplomowych - przywództwo, przedsiębiorczość, partnerstwo” w SGH. Program studiów bardzo bogaty, od prawa pracy, strategii przedsiębiorstwa, analizy jego opłacalności, przez kulturę organizacyjną, zarządzanie zmianą, rozwój pracowników i własny po zarządzanie projektami i wiele innych. Okazja do przeglądu najważniejszych zagadnień i trendów związanych z zarządzaniem, zaczerpnięcia wiedzy i inspiracji od ekspertów SGH i przyjrzenia się swojej świadomości biznesowej i menedżerskiej. Marzenie marzeniem, ale przede wszystkim zostaje ze mną moc wysłuchanych wykładów i przepracowanych warsztatów i biblioteka wzbogacona o kolejne pozycje do pracy nad sobą. Dziękuję wykładowcom na czele z Panią Profesor Martą Juchnowicz i Panią Promotor mojej pracy dyplomowej dr Hanną Kinowską, życząc sukcesów w pracy i wielu kolejnych edycji tych Studiów. Polecam każdemu! Nie do przecenienia była okazja do spotkań z naszą grupą edycji 32 studiów. Dziękuję za wspólny czas, wymianę myśli i doświadczeń i wsparcie podczas obrony. Wielkie gratulacje! Spełniajmy marzenia, realizujmy plany. Uczucie kiedy coś postanowisz i to doprowadzisz do końca - bezcenne:)
Z ogromną radością i poczuciem spełnienia, a także gotowości na przyjęcie nowych wyzwani, dziś zakończyliśmy nasze uczestnictwo w 32. edycji studiów menadżerskich studiów podyplomowych (przywództwo, przedsiębiorczość, partnerstwo) w SGH. Program studiów skupiał się na rozwijaniu umiejętności kierowniczych oraz zdolności do strategicznego i operacyjnego zarządzania w organizacjach, w szczególności poprzez naukę identyfikacji problemów, planowania oraz wdrażania nowych metod i technik zarządczych. Udział z zajęciach pozwolił na zwiększenie zdolności liderowania zespołami, prowadzenia efektywnej komunikacji i działań grupowych, szczególnie w sytuacjach stresowych i nieprzewidywalnych, efektywnego motywowania zespołów oraz maksymalizowania ich potencjału. Ponadto, zajęcia promowały twórcze podejście do innowacji, zachęcając do elastycznego reagowania na zmieniające się warunki oraz skutecznego rozwiązywania problemów decyzyjnych, biorąc pod uwagę strategię firmy, jej kulturę oraz interesy stakeholderów. Wyrażam wdzięczność dla wykładowców za ich niezrównany profesjonalizm! Udział w zajęciach dostarczył słuchaczom niezmiernie dużo radości. Każda część programu, podobnie jak kolejne odcinki wciągającego serialu, pobudzała ekscytację i nieukrywaną żądze poznawania więcej. Z całego serca zachęcam do udziału w zajęciach prowadzonych przez Katarzynę Czainską, Łukasza Sienkiewicza, Rafała Mrówkę, Martę Juchnowicz, Hannę Kinowską, Waldemara Rogowskiego, Tomasza Rostkowskiego, Pawła Wyrozębskiego, Joannę Żukowską. Zajęcia z Państwem są prawdziwymi arcydziełami merytorycznymi, bogatymi w doświadczenie, okraszone uśmiechem, a także niezwykłym talentem do dzielenia się wiedzą. Dziękuję i do zobaczenia!
Chciałabym serdecznie podziękować za możliwość wzięcia udziału w 27. edycji studiów podyplomowych. To była dla mnie niesamowita przygoda. Bardzo się cieszę, że mogłam uczestniczyć w tylu ciekawych i inspirujących wykładach oraz warsztatach. Chłonęłam z ogromnym zainteresowaniem informacje przekazywane przez wybitnych wykładowców. Każde spotkanie było wyjątkowe. Dziękuję szczególnie za niezwykle inspirujące wykłady prof. Piotra Płoszajskiego oraz wciągające warsztaty z prof. Rafałem Mrówką. Jednocześnie chcę podkreślić, że z każdego spotkania zabierałam coś dla siebie, co mogę wykorzystać w swojej pracy. Wiele z tych koncepcji i rozwiązań już stosuję, co z kolei utwierdza mnie, że idę w dobrym kierunku na swojej ścieżce menedżerskiej. Chciałam także podziękować za wsparcie, jakiego udzielała nam pani Elżbieta Wąsowska. Ja osobiście czułam się bardzo „zaopiekowana”. Pani Ela dbała o każdy szczegół i zawsze można było liczyć na jej pomoc. Z uwagą i zainteresowaniem podchodziła do zgłaszanych przez nas potrzeb, zwłaszcza w momencie, gdy musieliśmy się odnaleźć w nowej zdalnej rzeczywistości. To wszystko powodowało, że atmosfera studiów podyplomowych była wyjątkowa!
Udało mi się uczestniczyć w każdych zajęciach i z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że żadna minuta spędzona na zajęciach nie była czasem straconym. Ponieważ fascynuje mnie myślenie wizualne to kilka z tych chwil uwieczniłam w swoich notatkach, wykorzystując tę metodę. Ten czas spędzony na zajęciach bardzo szybko minął i żałuję, że moja przygoda z studiami dobiegła już końca. Mam jednak nadzieję wrócić jeszcze na SGH i skorzystać z bogatej w oferty studiów.
Informacje techniczne
Zajęcia będą organizowane za pośrednictwem aplikacji Microsoft TEAMS.
POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS
Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia. Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów.
Potrzebne będą: komputer stacjonarny, laptop lub urządzenie mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji.
WYMAGANIA TECHNICZNE aplikacji MICROSOFT TEAMS
Jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości dotyczące możliwości studiowania online, to zapraszamy na próbne zajęcia! W tym celu prosimy o kontakt z sekretarzem studiów.
Rekrutacja
Rekrutacja trwa.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- uczestnictwo w zajęciach oraz
- przygotowanie i prezentacja pracy projektowej.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 7200 zł.
Możliwość wpłaty w dwóch ratach:
I rata: 4000 zł – płatna przy zapisie,
II rata: 3200 zł – płatna do 30.09.2025 r.
W ramach opłaty SGH zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć oraz wybrane pozycje literatury przedmiotu. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
Elżbieta Wąsowska
tel.: +48 604 284 987
e-mail: ewasow@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
prof. dr hab. Marta Juchnowicz
e-mail: mjuchno@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Instytut Kapitału Ludzkiego
al. Niepodległości 162, pokój 102
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie
Instytut Kapitału Ludzkiego
REKRUTACJA TRWA
- Studia online.
- Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty i/lub niedziele 8:30–15:30 lub 9:00–16:00.
- Opłata za całość studiów: 7200 zł (możliwe raty).
prof. dr hab. Marta Juchnowicz
e-mail: mjuchno@sgh.waw.pl
Elżbieta Wąsowska
tel.: +48 604 284 987
e-mail: ewasow@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe